صفحه اصلي  |  درباره ما  |  حضور بين‌المللي  |  تماس با ما  |  English

جستجو در سايت:

 

يادداشت

نخستین شماره سال جدید در پایان نه سال فعالیت مداوم و انتشار نود و نهمین شماره نشریه  فناوری  و توسعه صنعت بسته بندی، پیش روی شماست. هم زمان با نمایشگاه صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع وابسته، آگروفود تهران در خردادماه، یکصدمین محصول این مجموعه با تدارکی ویژه در اختیار مخاطبان همیشه همراه نشریه قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب >>

كتاب


براي تهيه كتاب با شماره تلفنهاي
۶۶۴۶۲۹۰۳ - ۶۶۴۶۲۹۳۳
تماس بگيريد.

ويژه‌نامه PET

شماره چهل - سال هفتم - اردیبهشت ماه ۱۳۹۳



ويژه‌نامه دنياي كارتن

سال اول - شماره پنجم





 

نسخه قابل چاپ
مجله فناوري و توسعه صنعت بسته‌بندي - صداقت تبليغات تلويزيوني و سکوت نهادهاي نظارتي

صداقت تبليغات تلويزيوني و سکوت نهادهاي نظارتي

از چندماه قبل تا کنون شاهد پخش آگهي هايي هستيم که در آن ها ايراني بودن کالاها مورد تاکيد قرار مي گيرد. از جمله بارزترين آنها برنج، لوازم ورزشي، تيغ هاي اصلاح صورت و نظاير آن است.

هرچند در اين تبليغات اعلام مي شود کالاها ايراني است ولي همين موضوع صحت تبليغاتي که در صدا و سيما پخش مي شود را زير سوال برده است. به طوري که بسياري از فعالان بخش خصوصي صراحتا اعلام کرده اند که رسانه ملي کالاهاي وارداتي را با نام کالاي ايراني تبليغ مي کند و هيچ نظارتي هم بر عملکرد آن از سوي دستگاه هاي ذي ربط نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمايت، قوه قضاييه و تشکل هاي مربوطه نمي شود.

به طور مثال صراحتا اعلام شده است که بسياري از برنج هايي که در رسانه ملي با عنوان برنج ايراني تبليغ مي شود وارداتي است اما نه تنها سازمان حمايت سکوت کرده بلکه انجمن برنج ايران نيز واکنشي در افشاي آن نداشته است. محسن چمن آرا عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در اين باره مي گويد: صدا وسيما بايد قبل از پخش هر آگهي بازرگاني از سنديکاها و تشکل هاي مربوطه تاييديه بگيرد که جنس تبليغ شده ايراني است يا خير. رسانه ملي بايد براي کالاهايي که تبليغ مي کند از تشکل هاي مربوطه استعلام بگيرد زيرا ما براي وارد کنندگان و صادر کنندگان تمامي کالاها سنديکا داريم و اين سنديکا ها مي توانند کالاهايي که قرار است در صدا و سيما تبليغ شوند را تاييد کنند.

وي ادامه مي دهد: صدا و سيما بايد از اين سنديکاها تاييديه دريافت کند که ايا جنسي که با نام ايراني تبليغ مي شود، واقعا ايراني و توليد داخل است يا وارداتي. تبليغ بايد قبل از پخش در رسانه ملي در تشکل هاي مربوطه مورد بررسي قرار گيرد و صحت آنها بايد پيش از پخش تاييد شود.

معروف با اشاره به اين که سنديکاهاي مربوط به توليد، سنديکاي مربوط به بسته بندي!؟ و انجمن صنايع غذايي و حتي انجمن ها و سنديکاهاي بهداشتي مي توانند بر اين موضوع نظارت داشته باشند که ايا اطلاعاتي که در آگهي هاي بازرگاني داده مي شود، واقعي است يا کذب، تاکيد مي کند: به دليل شرايط به وجود آمده به صدا وسيما انتقاد هاي بسيار زيادي وارد است، وسائل بهداشتي و به ويژه برنج هايي که در صدا وسيما با نام کالاي صد درصد ايراني تبليغ مي شود بايد مورد رصد قرار گيرد و نبايد تلويزيون صرفا به درآمدزايي خود فکر کند.

نقل مطالب با حفظ حقوق معنوي مجله و با اشاره به مشخصات كامل مقاله بلامانع است.




 

شماره آينده
شماره پياپي ۱۰۰ - سال دهم - ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۳


شماره جديد
شماره پياپي ۹۹ - سال دهم - فروردين‌ماه ۱۳۹۳


صفحات زرد
صفحات زرد - شماره پياپي ۹۹ - سال دهم - فروردين‌ماه ۱۳۹۳


East AfriPack 2014
آذر هولوگرام
صفحه اصلي  |  درباره ما  |  اشتراک  |  تبليغات  |  نقشه سايت  |  تماس با ما

© کليه حقوق اين سايت متعلق به مجله
فناوري و توسعه صنعت بسته بندي مي‌باشد.