صفحه اصلي  |  درباره ما  |  حضور بين‌المللي  |  تماس با ما  |  English

جستجو در سايت:

 

يادداشت

نخستین شماره سال جدید در پایان نه سال فعالیت مداوم و انتشار نود و نهمین شماره نشریه  فناوری  و توسعه صنعت بسته بندی، پیش روی شماست. هم زمان با نمایشگاه صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع وابسته، آگروفود تهران در خردادماه، یکصدمین محصول این مجموعه با تدارکی ویژه در اختیار مخاطبان همیشه همراه نشریه قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب >>

كتاب


براي تهيه كتاب با شماره تلفنهاي
۶۶۴۶۲۹۰۳ - ۶۶۴۶۲۹۳۳
تماس بگيريد.

ويژه‌نامه PET

شماره چهل - سال هفتم - اردیبهشت ماه ۱۳۹۳



ويژه‌نامه دنياي كارتن

سال اول - شماره پنجم





 

نسخه قابل چاپ
مجله فناوري و توسعه صنعت بسته‌بندي - بازگشت اعتبار به کالاهاي ايراني را با بهبود کيفيت ماندگار کنيد

بازگشت اعتبار به کالاهاي ايراني را با بهبود کيفيت ماندگار کنيد


رايزنان اقتصادي سفارت جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان، آذربايجان و الجزاير از بازگشت اعتبار به کالاهاي ايراني در بازارهاي جهاني خبر داده و از بازرگانان ايراني خواستند تا با افزايش کيفيت در کنار تثبيت قيمت به ماندگاري اين اعتبار کمک کنند.

آنان در جمع مديران دولتي دستگاه هاي اقتصادي و فعالان تجاري مازندران در ساري، از بازرگانان ايراني خواستند تا از گذشته درس گرفته و از فرصت هاي جديد ايجاد شده به درستي و با برنامه ريزي و نگاه بلندمدت بهره بگيرند.

رايزنان اقتصادي سفارت ايران در قزاقستان ، آذربايجان و الجزاير در اين نشست ظرفيت هاي تجاري اين کشورها را تشريح و تاکيد کردند که کالاهاي ايراني در صورت رعايت استانداردهاي لازم و بهبود بسته بندي به راحتي بازار اين کشورها را در اختيار مي گيرد.

آنان البته از سال هاي سخت براي تجارت خارجي و کالاهاي ايراني نيز سخن گفتند، سال هايي که به گفته آنان، به خاطر بدقولي ها و بي توجهي ها به کميت و کيفيت محصولات صادراتي، تجارت کشورمان متهم به بدنامي شده بود و رقبا به راحتي بر بازارهايي که مي توانست براي کالاهاي ايراني باشد، سلطه يافتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد حسن مهدي پور رايزن اقتصادي سفارت ايران در قزاقستان در اين نشست گفت: محصولات و کالاهاي توليدي کشورمان طي دو دهه گذشته در قزاقستان از جايگاه مناسبي برخوردار بود ولي عملکرد نادرست برخي تاجران در ارسال نکردن به موقع محصولات، بي کيفيتي کالا، بسته بندي نامناسب و تقلب در کميت سبب شد تا تاجران ما در اين کشور به بدنامي معروف شوند.

وي افزود : با اين که بازار قزاقستان به ويژه در بخش کشاورزي بازار مناسبي براي ايران است و علتش هم اين است که از راه هاي زميني، دريايي، هوايي و ريلي امکان تجارت با اين کشور وجود دارد اما حضور ما در اين بازار بسيار کم رنگ است.

مهدي پور از مواد غذايي، مصالح ساختماني و محصولات کشاورزي به عنوان نيازهاي اساسي بازار قزاقستان ياد کرد و گفت : هم اکنون 100درصد گل و گياه قزاقستان را هلند وارد مي کند در حالي که مازندران در کم ترين فرصت ممکن و با راه هاي دسترسي آسان قادر به صادرات گل و گياه و محصولات کشاورزي به اين کشور است.

وي با بيان اين که مشکلات توليد داخل کشور بايد بر اساس استاندارد هاي بين المللي حل شود، افزود: با شيوه تجارت سنتي نيز نمي توان در بازار جهاني رقابت کرد.

نقل مطالب با حفظ حقوق معنوي مجله و با اشاره به مشخصات كامل مقاله بلامانع است.




 

شماره آينده
شماره پياپي ۱۰۰ - سال دهم - ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۳


شماره جديد
شماره پياپي ۹۹ - سال دهم - فروردين‌ماه ۱۳۹۳


صفحات زرد
صفحات زرد - شماره پياپي ۹۹ - سال دهم - فروردين‌ماه ۱۳۹۳


East AfriPack 2014
آذر هولوگرام
صفحه اصلي  |  درباره ما  |  اشتراک  |  تبليغات  |  نقشه سايت  |  تماس با ما

© کليه حقوق اين سايت متعلق به مجله
فناوري و توسعه صنعت بسته بندي مي‌باشد.